חדשות היום

Autodesk ו- Airbus מדגימות את עתיד הייצור בתעשיית התעופה עם החלק הגדול ביותר שהודפס בתלת מימד עבור מטוס

החלק המודפס, שזכה לכינוי ״הרכיב הביוני״, עוצב באמצעות אלגוריתם מיוחד שהניע עיצוב המזכיר את הדרך בה גדלה העצם האנושית והודפס כולו בתלת מימד

Autodesk, חברת העיצוב וההדפסה בתלת מימד ויצרנית המטוסים Airbus, הודיעו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו תכננו וייצרו את רכיב המטוס הגדול בעולם שהודפס בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד.

החלק המודפס, שזכה לכינוי ״הרכיב הביוני״, עוצב באמצעות אלגוריתם מיוחד שהניע עיצוב המזכיר את הדרך בה גדלה העצם האנושית והודפס כולו בתלת מימד. התכנון והייצור הביאו ליצירת מבנה החזק וקל מכל מבנה שהיה מיוצר בטכניקות מסורתיות.

הרכיב המיוצר, שבמהלך ייצורו צריך היה לקחת בחשבון מגוון הנחיות בסיס הנוגעות למשקל וחוזק,  ישמש כקיר מפריד בין אזור הנוסעים במטוס ובין האזור בו יושב הצוות. על פי הערכות Airbus, החלק קל בכ-45 אחוז יותר מחלק מסורתי, והשימוש בו במטוסי ה- A320 יחסוך 465 אלף מטרים מעוקבים של פליטת תרכובות הגז C02 – שווה ערך להורדה של 96 אלף מכוניות מהכביש מדי שנה.

החומר בו נעשה שימשו בייצור הוא Scalmalloy, שילוב של אלומיניום/מגנזיום/סקאנדיום, שפותח על ידי חברת APWorks, חברת בת של  הוא מיועד לתחומי ההדפסה בתלת מימד ומציע תכונות האידיאליות לעולם התעופה. ״היכולת לחבר למהלך הייצור מספר בלתי מוגבל של יחידות מחשב, על ידי השימוש במחשוב ענן, אפשר לחקור מגוון רחב ביותר של אפשרויות הדפסה ולבחור את הטובה ביותר, כאשר, מעבר לכך, השימוש בהדפסת תלת מימד אפשר יצירת עיצובים הבלתי אפשריים לחיקוי בייצור המסורתי״, אומר איתן צרפתי, מנהל משותף של מרכז הפיתוח של Autodesk ישראל ומנהל תחום הדפסת התלת-מימד. ״כבר כיום אנו רואים שהתעשייה ובמיוחד העיצוב והייצור משתנים עם הכניסה של טכנולוגיות וחומרים חדשים״, אומר צרפתי. ״המהלך הנוכחי אינו ניסוי תיאורטי, אלא מהלך ליצירת רכיב מתפקד אמיתי שישולב בקרוב בכלי תעופה״, אומר  צרפתי. ״בקרוב מאוד ישולב החלק במטוסים ותיערך בחינת ביצועים בתנאי שטח״.

תגובות סגורות