חדשות היום

מיזם טכנולוגי המפיח חיים בצעצועים

TOKY, מיזם שפיתחו סטודנטים לתואר שני מהתכנית לעיצוב, חדשנות ויזמות של ביה”ס לעיצוב במכללה למינהל, גבר על 11 מיזמים סטודנטיאליים אחרים, וזכה ביום חמישי האחרון ב-100 אלף דולר, שהעניקה לו קרן ההשקעות היפנית “סאמוראי”. הקרן, אשר שמה לעצמה למטרה להשקיע ב-100 סטארטאפים ישראליים תוך 5 שנים, מקדמת שיתופי פעולה בין ישראל ליפן, ערכה ביום חמישי תחרות-גמר ראשונה מסוגה, בין מספר מוסדות אקדמיים בישראל למציאת מיזם להשקעה, בו זכה כאמור TOKY.

TOKY הוא מיזם טכנולוגי המפיח חיים בצעצועים ישנים בעזרת אביזר טכנולוגי אינטראקטיבי וחנות תכנים להורדה לטלפון החכם, והוא פותח ע”י הסטודנטים לתואר שני בעיצוב מהמכללה למינהל טל דוד,  אבי קלאורה וסתיו שי נוראל בהנחיית  האדריכל אוהד מיוחס וד”ר עופר שוחט מבית הספר עיצוב של המסלול האקדמי המכללה למינהל. את הסטודנטים ליווה, במהלך הסמסטר האחרון, חנוך רבינוביץ’ העומד בראש האקלסלרטור של התואר השני וכן זכו הסטודנטים בליוויו של המנטור דניאל צ’רטוק – המייצג את חברת הכבלים והמולטימדיה הגדולה בעולם COMCAST בישראל בין המתמודדים בתחרות, היו מיזמים נוספים שפותחו בביה”ס לעיצוב של המכללה למינהל וכן כאלו שפותחו במוסדות אקדמיים אחרים.

שלושת הסטודנטים מפתחי TOKY  שאבו את ההשראה למיזם מסביבתם הקרובה – שלושתם הורים לילדים קטנים,  וביתם בדומה לבתים רבים, עמוס בצעצועים שונים שננטשו לטובת מסכי הטלוויזיה והמחשב. ההתמכרות למסכים בקרב ילדהים גרמה להזנחה של התקשורת הבין-אישית, והנושא עלה לדיון בתקשורת ובשיח בין ההורים בביתם שלהם – כמו גם בבתים רבים אחרים. מציאות זו, שטמנה בחובה את השאלה,  כיצד ניתן להחזיר את האטרקטיביות של הצעצועים כך שינצחו את המסכים בתחרות על תשומת הלב של הילדים?? המוכרת להורים רבים כל כך, הובילה לפיתוחו של TOKY.

המיזם מפיח חיים בצעצועים והופך אותם לחכמים, אינטראקטיביים, חינוכיים והרבה יותר מהנים, וזאת ע”י  אביזר טכנולוגי, אשר עושה שימוש בטכנולוגית חכמה ובחיישנים רבים המאפשרים לצעצוע לתקשר ולהגיב לילד ולשאר הצעצועים סביבו, ויכול לתקשר עם הילד.

כך  למשל ניתן להוריד תוכן של למידת חשבון – “TOKY” ישאל את הילד כמה זה 1+5, ואם הוא יענה תשובה נכונה, הצעצוע יאמר מילת חיזוק.  מלבד האפשרות לתקשר עם הילדים, הרכיב יודע לתקשר עם רכיב אחר, כלומר – ניתן לבחור 3 צעצועים וכל דמות תקריא את תפקיד דמות אחרת מספר, ובזמן הנכון.

 לדברי הסטודנטית לעיצוב מהמכללה למינהל, סתיו שי נוראל, ממפתחי TOKY: “החזון שלנו הוא לחבר את עולם ה-IoT – Internet of Things לעולם הצעצועים ובכך ליצור חוויה חדשה לילד עם הצעצועים האהובים שלו.  אנחנו מאנישים את הצעצועים, גם צעצוע שכבר אבד עליו הכלח, ובכך בונים קטגוריה חדשה אותה אנו מגדירים כ-SoT Soul of Things. הפלטפורמה שאנו מציעים נותנת לצעצוע ערך נוסף של תוכן מגוון ולכן הצעצוע נשאר רלוונטי לאורך שנים בהתאמה לגיל ואופיו של הילד”.

לדברי פרופ’ כרמלה יעקובי וולק, ראש תכנית התואר השני בעיצוב, חדשנות ויזמות מהמסלול האקדמי המכללה למינהל: “המיזם TOKY הוא מיזם נוסף בשרשרת של מיזמים ייחודיים המפותחים במסגרת המעבדה לחדשנות עירונית של תכנית התואר השני בעיצוב של המכללה למינהל הזוכים בפרסים, וזאת כעבור שנה וחצי בלבד מיום השקת התכנית והיציאה לדרך. ממיזמים טכנולוגיים המשפרים איכות חיי האדם, דרך מיזמים חברתיים ועירוניים, ועד למיזמים מהעולם של אינטרנט של הדברים.  בדרכה הייחודית, המעבדה מפתחת מיזמים החל משלב הרעיון ועד לשלב הצעת הערך והמודל העסקי, ומביאה לידי מימוש חדשנות עסקית בצד חדשנות טכנולוגית הבאה לידי ביטוי ביצירת אבות טיפוס עובדים”.

בתמונה: סטודנטים מ TOKY מקבלים את הפרס

תגובות סגורות