החברות הישראליות בתכנית ECSEL זכו בתקציב למחקר ופיתוח בתוכניות האירופיות

גם במסגרת תכנית “אקסל”, העוסקת בפיתוחי ציוד מדידה לרכיבים בגדלים ננומטריים, חברות הטכנולוגיה הישראליות מראות הצטיינות יתרה – החברות הישראליות מחזיקות בשיא במונחי תקציבי בכל הקשור לצורכי מחקר ופיתוח בכלל ומחקר ופיתוח ישראלי בפרט – מעל ל-100 מיליון יורו לחברות הישראליות בסדרה של 7 פרויקטים.  ערכם הכולל של כלל הפרויקטים בתכנית עומד על כ-500 מיליון אירו ושותפים בהם 34 מכוני מחקר וחברות מכל אירופה ביניהם: ASML מהולנד, Oxford Instruments Nanotechnology Tools מאנגליה, AIS Automation מגרמניה ועוד.

ב-17.3.16, יתקיים במשרדי ISERD בתל אביב, יום מידע המיועד לחברות ישראליות מתחומי מערכות חכמות, מערכות משובצות מחשב ותעשיית הננו אלקטרוניקה המעוניינות להשתתף בקול הקורא של התכנית לשנת 2016. ביום ינכחו ד”ר מנכ”ל תכנית ECSEL, מר איב גיגאס, מר וולפגנג גסנר, מנהל איגוד תעשיית ההתקנים החכמים האירופאית, 40 נציגים של החברות המובילות בתכנית וכן יושק הקול הקורא החדש לשנת 2016, שתקציבו הכולל לחברות ישראליות עומד על כ-16 מיליון אירו, עליה של 60%  מהתקציב בשנה שעברה.

ר אביב זאבי-באלאסיאנו, מנהל תחום חומרה-תוכנה-תקשורת ב-ISERD:  “תכנית ‘אקסל’, שהוקמה על ידי גופי תעשייה אירופאים וביוזמת האיחוד האירופאי, מעודדת שיתופי פעולה בתחומי מערכות משובצות מחשב ומוליכים למחצה. הפעילות בתוכנית מאפשרת לחברות הישראליות לשלב את היכולות הישראליות בתחום טכנולוגיות בקרת הייצור לתעשיית המוליכים למחצה, תחום שבו יש לישראל יתרון יחסי, בקווי הייצור של התעשייה האירופאית והתעשיות המובילות בעולם”.

אבי חסון, המדען הראשי ויו”ר ועדת ההיגוי שלISERD , המינהלת הישראלית למו”פ האירופי: “התעשייה הישראלית מחויבת למצוא דרכים להשתלב בפרויקטיי מו”פ רחבי היקף, עם שחקנים בינלאומיים. ‘קפיצת המדרגה’ שכלי מימון חדשניים כדוגמת ENIAC–ECSEL מאפשרים היא הרחבת תחומי ההתמחות הקיימים, מהתמחויות נישתיות להתמחויות רחבות היקף.  זוהי דוגמא מצוינת למיקסום התועלת מההשתתפות ישראל בתכנית הורייזן 2020: בתכנית “אקסל” ניתן לחברות ויזמים מימון מהורייזן 2020 וכן מימון משלים מקרן המו”פ של לשכת המדען הראשי. הודות לכך, החברות הישראליות נהנות לא רק ממימון גבוה, כי אם גם מן האפשרות להשפיע על תקנים בינלאומיים ולהשתלב בתהליכי היצור של ענקי תעשיית הננו-אלקטרוניקה בעולם”.

בתמונה: המדען הראשי – אבי חסון – צלם – אמנון האס

תגובות סגורות