מיקרוסופט מאשרת: תקים קמפוס בישראל ממנו יפעלו מיקרוסופט ישראל ומיקרוסופט מחקר ופיתוח

מיקרוסופט ישראל ומיקרוסופט מחקר ופיתוח יעברו לקמפוס מיקרוסופט החדש הנבנה בימים אלה באיזור התעשייה הדרומי של הרצליה. המעבר צפוי במהלך שנת 2020. הקמפוס צפוי לאכלס אלפי עובדים. כלל הפעילות העסקית ופעילויות הפיתוח שכיום מבוצעות ברעננה ובהרצליה, ירוכזו במבנה החדש והוא יכלול מרכז חדשנות שידגים את טכנולוגיות החברה למבקרים. שטח הקמפוס מסתכם בכ-43000  מ”ר שטח משרדים. מיקרוסופט אשר תשקיע בקמפוס מאות מיליוני שקלים, תחכור את המבנה לתקופה של 15 שנים עם אופציות להארכה. מדובר בהשקעה משמעותית של מיקרוסופט העולמית בישראל והבעת אמון של החברה בטאלנט הישראלי, תוך מחוייבות ארוכת טווח ואסטרטגית לשוק המקומי. הקמפוס יאפשר למיקרוסופט להיות נגישה לאקו סיסטם המקומי, למפתחים, לשותפים המקומיים וללקוחות ויוקמו בו מרכז למפגשי לקוחות,  Garage ומעבדות מתקדמות למפתחים.

הבניין מתוכנן ונבנה בימים אלו כ- State of the Art טכנולוגי חדשני. הבטים תפעוליים נרחבים בבניין יופעלו על הענן של מיקרוסופט Azure. התכנון והבניה נעשים באמצעות טכניקות BIM (Building information modeling) ושילוב תלת מימד אדריכלי יחד עם מודולים של מציאות רבודה HoloLens של מיקרוסופט לראשונה בפרוייקט בישראל. תכנון הבניין שם דגש על Inclusiveness והנגשה נוחה, פתוחה וטכנולוגית לבעלי מוגבלויות שונות שיתבטאו בחוויית אורח וכמובן עבור העובדים תוך שימוש בטכנולוגיות וחומרים שונים.

בקמפוס ניתן דגש מיוחד על חיבור של הסביבה אל העובד והמבקר שמתבטא באדריכלות הנוף החיצונית המזמינה אל תוך המבנה. בכל קומה ובגג המבנה מתוכננות פעילויות “אדמה” שם יוכלו העובדים לשתול ירקות ולחבר את טכנולוגיית ההשקיה לענן Azure, תוך ניצול מים משימוש עצמי (עיבוי) לטובת ההשקיה.

הובלת בניית הקמפוס נעשית  ע”י חטיבת הנכסים העולמיים של החברה תוך שימוש בניסיון פרוייקטלי, אדריכלי ותפעולי של מאות בניינים בעולם. הפרוייקט מבוצע תוך מחשבה על עובדי העתיד ובתוך כך עובדי החברה בישראל חברים בוועדת ההיגוי לתכנון הקמפוס ושותפים לקבלת ההחלטות שישפיעו על היומיום ועל ממשקי העבודה.

הבניין יבנה  ע”י אדריכלי הבניין “ישר אדריכלים” ו”תדהר” כ LEED Silver. אדריכלי הפרויקט הם JV של ורד גינדי ושמלצמן גוטסמן. צוות ניהול הפרוייקטים הוא האחים מרגולין. חכירת המבנה תהיה מידי החברות תדהר, אקרו וקנדה ישראל.

מיקרוסופט העולמית פועלת בישראל באמצעות שני גופים. האחד, מיקרוסופט מחקר ופיתוח בראשות המנכ”ל יורם יעקובי, המהווה מרכז פיתוח וחדשנות אסטרטגי עבור מיקרוסופט. והשני, מיקרוסופט ישראל בראשות המנכ”לית שלי לנצמן, המתמקדת בקידום פתרונות ענן וטרנספורמציה דיגיטלית של ארגונים במגזר העסקי והממשלתי. מיקרוסופט מעסיקה בישראל אנשי פיתוח, מחקר, שיווק ותמיכה.

בהתאם לאסטרטגיה של מיקרוסופט העולמית, שמתמקדת בארבע השנים האחרונות בטכנולוגיות הענן (Azure) ובליווי חברות וממשלות בטרנספורמציה הדיגיטלית אותן הן מבצעות, כך גם מיקרוסופט ישראל מתרכזת בליווי גופים וארגונים במעבר לענן. בנוסף היא מקדמת הטמעת פתרונות החברה בקרב הלקוחות הארגוניים והעסקיים (חברות אנטרפרייז וסטארט-אפים) ובקרב המשתמשים הפרטיים. מיקרוסופט ישראל גם מובילה את הפרויקטים הלאומיים ואת תחום האחריות התאגידית.

מרכז הפיתוח בישראל הוא אחד משלושת מרכזי הפיתוח המובילים של מיקרוסופט שהוקמו מחוץ לארה”ב, שמטרתו להוות מרכז פיתוח וחדשנות עבור מיקרוסופט, הממנף את הטלנט והאקו סיסטם המקומי. כמו כן, החזון של המרכז הוא לבנות בישראל את הדבר הגדול הבא של מיקרוסופט. הזרוע העסקית של החברה, מיקרוסופט ישראל פועלת כיום ברעננה. מרכז הפיתוח פועל משלושה אתרים (הרצליה, חיפה ונצרת) ומוביל את הפיתוח של חלק מהטכנולוגיות המרכזיות והחדשניות ביותר של החברה בתחומים הנמצאים בחוד החנית של הטכנולוגיה: בינה עסקית, בינה מלאכותית, מנועי המלצות וסייבר סקיוריטי. מוצרי הסייבר סקיורטי המובילים של מיקרוסופט מבוססים על טכנולוגיה שמפותחת בישראל. בנוסף, חלקים מסוימים ב-Surface, מחשב הדגל של מיקרוסופט הזוכה להצלחה בעולם, מפותחים בישראל.

מיקרוסופט (NASDAQ @MSFT) היא חברת פלטפורמה ופרודוקטיביות מובילה לעולם ה-Mobile first, Cloud first ומשימתה היא להעצים כל אדם וכל ארגון על פני כדור הארץ בכדי להשיג יותר.

 

בתמונה: הדמייה של הקמפוס החדש (קרדיט – הגראז’ של מיקרוסופט).

תגובות סגורות