חדשות היום

רכיב ה-DSP לעיבוד AI שפיתחה Altair Semiconductor משולב בחיישן הראייה החכם שהשיקה Sony

חברת-הבת הישראלית של סוני, Altair Semiconductor, פיתחה מעבד-אות ספרתי (DSP) לעיבוד AI שמשולב בחיישן הראייה החכם החדש של Sony. הצוות של Altair הצליח ליישם בינה מלאכותית עוצמתית בשטח סיליקון קטן, תוך הפחתה משמעותית בצריכת האנרגיה, ובכך אפשר את פיתוחו של חיישן התמונה החכם הראשון בעולם. חברת Altair Semiconductor נרכשה על ידי Sony בשנת 2016. מטה החברה ומרכז המחקר והפיתוח נמצאים בהוד השרון והיא מעסיקה כ-330 עובדים.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד על השקת חיישן הראייה החכם. (למאמר המלא באנגלית לחצו כאן)

לראשונה בעולם: סוני חושפת חיישני ראייה חכמים עם יכולות עיבוד AI‎‎

החיישנים מאפשרים לנצל יכולות AI מתקדמות במוצרי קצה ולקשר בקלות בין מערכות שונות לענן

תאגיד Sony משיק שני דגמים של חיישני ראיה חכמים – חיישני התמונה הראשונים בעולם עם יכולות AI. המבנה הייחודי של החיישנים מאפשר להשתמש בבינה מלאכותית כדי לעבד מידע במהירות, תוך שמירה על פרטיות, אבטחת מידע, וכן הפחתה בצריכת אנרגיה ועלויות תקשורת.

החיישנים החדשים ישמשו כבסיס למכשירים חכמים ייחודיים, כגון מצלמות חדשניות שיתאימו למגוון יישומים מסחריים ותעשייתיים. בנוסף, הם ישפרו את יכולות התקשורת בין מכשירי IoT לענן. כיום, נהוג שמידע נשלח מהמכשירים עצמם ומטופל ב-AI בענן. אך ככל שנפח המידע המטופל בענן גדל, גדלות גם הבעיות: תעבורת נתונים איטית שלא מאפשרת לעבד את המידע בזמן-אמת; חולשות אבטחה שצצות כשמשתמשים מאחסנים מידע אישי בענן; ועלייה בצריכת האנרגיה ובעלויות תקשורת. החיישנים החכמים של Sony מספקים פתרון מקיף וחדשני.

בחיישנים החדשים יש שני שבבים המורכבים זה על זה: חיישן אור שממיר את האור המתקבל לסיגנלים חשמליים, ושבב הכולל לוגיקה המשמשת להמרות ולבקרות המתבצעות גם בחיישנים רגילים. כעת, לראשונה בעולם, התווספה לשבב הלוגי יכולת ניתוח של התמונה באמצעות AI, המתבצעת בחיישן עצמו . רכיב ה-AI שבחיישן מעבד את האות שמתקבל משבב חיישן האור, כך שלא צריך להשתמש במעבדים חיצוניים עם ביצועים גבוהים או בזיכרון חיצוני נוסף, ואפשר לשלב את המערכת במוצרי קצה. החיישן שולח נתוני מטא (כלומר, מידע המתאר את נקודות העניין בתמונה), במקום לשלוח את התמונה עצמה, ובכך מקטין את נפח הנתונים ומפחית את סיכוני הפרטיות. החיישנים מתאימים למגוון גדול של שימושים. מגוון השימושים מתאפשר על ידי טעינת רשתות נוירונים שונות  לחיישן על פי דרישות השימוש.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות