חדשות היום

הבורסה לניירות ערך מחברת בין ההייטק הישראלי לאלפי משקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים;

שם קוד: Your Next Milestone

משיקה את TASE UP  – זירת מסחר חדשנית המאפשרת, לראשונה בישראל, לחברות ולקרנות, לגייס כספים ממשקיעים מוסדיים וכשירים ולהישאר פרטיות

 הפלטפורמה תקודם באמצעות מספר שיתופי פעולה ייעודיים הכוללים, בין היתר,  את בנק ההשקעות הגלובלי Jeffries, Novus, Fundit ו- IVC

מנכ”ל הבורסה, איתי בן זאב אמר היום כי: “הבורסה לניירות ערך מחויבת לקידום הכלכלה הישראלית והחברות הישראליות הפועלות כאן. היום, אנחנו לוקחים את המחויבות הזאת צעד גדול קדימה באמצעות TASE UP – פלטפורמה שמשנה לגמרי את הדרך שבה חברות מגייסות הון ומאפשרת, בפעם הראשונה בישראל, לשלב בין היתרונות של הבורסה, כמו גישה למשקיעים ונזילות ובין הרצון של רבות מהחברות, לפחות בשלב זה, להישאר פרטיות. בימים אלו, של משבר הקורונה, הפתרון הזה הוא בעל חשיבות גדולה במיוחד, לנוכח העובדה שמשקיעים פרטיים לא ששים להשקיע בהייטק וחברות טכנולוגיה נמצאות בסכנת בלימה של הפעילות ושל המשך הצמיחה. אנחנו מאמינים שהדבר יכול לתרום משמעותית לכך שנראה בסטארט אפ ניישן יותר ויותר חברות הייטק שצומחות וגדלות כחברות עצמאיות המחוברות טוב יותר למשקיעים המוסדיים ומשקיעים כשירים שמחפשים להגדיל את החשיפה שלהם לסקטור הטכנולוגיה.”

הבורסה לניירות ערך עושה היום (16 באוגוסט, 2020) צעד משמעותי לחיבור בין חברות הצמיחה הישראליות לאלפי משקיעים חדשים ומשנה את הדרך שבה חברות פרטיות מגייסות הון. הבורסה משיקה פלטפורמה ייעודית, שתיקרא TASE UP, במסגרתה יוכלו חברות הייטק פרטיות, קרנות המשקיעות במיזמי נדל”ן בחו”ל וקרנות אשראי ליהנות מגישה ייחודית למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים, ולגייס כספים מבלי להפוך להיות ציבוריות, ללא חיוב בדיווחים על פי חוק ניירות ערך ומבלי לפרסם תשקיף כמתחייב בדרך כלל מחברות הרוצות לגייס הון בבורסה.

כחלק ממהלך השקת הפלטפורמה החדשה וחשיפתה לציבור המשקיעים והאקוסיסטם הטכנולוגי המקומי, תעלה הבורסה בקמפיין דיגיטלי, בהובלת הקומיקאית עדי אשכנזי, שממשיכה לשתף פעולה עם הבורסה לאחר מספר קמפיינים משותפים. מהלך ההסברה והחשיפה של TASE UP נועד לסמן אותה כאבן הדרך הבאה – your next milestone – עבור היזמים ומובילי החברות במסלול הצמיחה שלהן בדרך למעלה והוא גם יכלול אתר ייעודי המיועד לחברות ולמשקיעים.

הבית החדש של ההייטק הישראלי: זירת מסחר ייחודית הפותחת מגוון אפשרויות גיוס עבור חברות טכנולוגיה פרטיות ומשקיעים כשירים ומוסדיים

זירת המסחר החדשה פתוחה למגוון רחב של חברות ומשקיעים שיכולים ליהנות מהיתרונות הרבים שהיא מציעה:

הגופים שיכולים לגייס הון ב-  TASE UPמקבלים גישה ייחודית לאלפי משקיעים כשירים ולגופים מוסדיים, דרך ערוצי ההפצה הרחבים של הבורסה, אפשרות לגוון את אפיקי הגיוס  בהתאם לצרכיהן והזדמנות לאפשר נזילות לבעלי המניות החברה.

התהליך הוא פשוט וחדשני ואינו מחייב פרסום תשקיף ואינו כולל חובות דיווח שוטפות. ב-TASE UP, ניתן לרשום מגוון רחב של ניירות ערך ליצירת מבני הון שונים: מניות, אג”ח, אג”ח להמרה, אופציות ויחידות השתתפות. הפלטפורמה פתוחה לחברות טכנולוגיה וביומד, קרנות הון סיכון, קרנות אשראי וקרנות נדל”ן להשקעה בחו”ל. בבורסה מעריכים כי הפוטנציאל של מספר החברות והגופים הרלוונטיים שיכולים לגייס הון באמצעות הפלטפורמה עומד על מאות חברות רלבנטיות.

המשקיעים שיכולים לפעול על גבי הפלטפורמה נהנים, לראשונה בישראל, מגישה ישירה להזדמנויות השקעה בחברות פרטיות והכל באמצעות פלטפורמה המבוססת על תשתית מערכות המסחר והסליקה המוכרות של הבורסה. כמו כן, המשקיעים ייהנו מנזילות ההשקעה, שירותי רישום, סליקה ותפעול של התשלומים כנייר ערך סחיר בבורסה וכן זיהוי והצגה של אחזקות המשקיע בחשבון הבנק שלו. עבור משקיעים זרים, מוענק פטור מניכוי מס במקור על תשלומי ריבית.

הפלטפורמה פתוחה עבור גופים מוסדיים, תאגידים שההון העצמי שלהם מעל 50 מיליון שקלים, יועצי השקעות או משווקי השקעות אשר קונים עבור עצמם, קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. מדובר בהיקף של אלפי משקיעים רלוונטיים.

הסטארט אפ ניישן תשקיע (סוף סוף) בטכנולוגיה?

במשך שנים רבות, חברות הטכנולוגיה הישראליות, אשר נוסדו וצמחו בישראל, גייסו הון מקרנות הון סיכון ואנג’לים מקומיים וכן מקרנות וחברות בינלאומיות ומשקיעי טכנולוגיה זרים. מקורות אלו צומצמו באופן משמעותי בחודשים האחרונים לנוכח התפרצות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי. במקביל, ההשקעות של הגופים המוסדיים בישראל בחברות צמיחה מקומיות היא מצומצמת לאורך השנים ובעקבות כך גם החשיפה של הציבור הישראלי לסקטור מצליח זה, היא קטנה באופן יחסי להיקף הפעילות הכלכלית של החברות ופוטנציאל הצמיחה שלהן.

בבורסה רואים חשיבות אסטרטגית רבה בחיבור לאקוסיסטם הטכנולוגי המקומי, כחלק מיעדיה לשקף באופן מיטבי את הכלכלה הישראלית ולאפשר לציבור הישראלי להיות שותף משמעותי יותר בהצלחת ההייטק המקומי. על פי נתוני IVC, במחצית הראשונה של 2020, גייסו חברות הסטארט אפ המקומיות כ- 5.6 מיליארד דולר, מתוכם רק כ- 1.3 מיליארד מקורו בכסף ישראלי. גם השקעות אלו רובן נעשות על ידי קרנות פרטיות וגופים אשר הציבור הרחב לא מושקע בהם.

בנוסף מאמינים בבורסה כי גיוון מקורות הגיוס, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, לצד הגדלת החשיפה של המשקיעים בארץ לחברות הצמיחה, יתרום לשכלול השוק ולכך שיותר חברות צמיחה ישראליות ימשיכו לפעול כחברות עצמאיות ואף לגדול ולהתפתח בישראל, וייתכן בהמשך הדרך יהפכו להיות חברות ציבוריות נסחרות בתל אביב ובהמשך גם בבורסות מובילות בעולם.

TASE UP הוקמה בהמשך לאישור רשות ניירות ערך להרחבה משמעותית של פלטפורמת “רצף מוסדיים”. זאת בהמשך לתוכנית של רשות החדשנות לעידוד השקעות של משקיעים מוסדיים בחברות הייטק ופתיחת מסלול השקעות בשלבי המכירות והצמיחה, במסגרתו תינתן הגנה של המדינה על תיק השקעות של גוף מוסדי המשקיע בחברות טכנולוגיות. המסלול גובש על ידי רשות החדשנות, משרד האוצר, רשות שוק ההון ורשות ניירות ערך.

שיתופי פעולה אסטרטגיים להידוק הקשר עם האקוסיסטם הטכנולוגי ולהנגשת מידע

על מנת להרחיב את מספר המשקיעים בפלטפורמה ולסייע לחברות לגייס באמצעות הפלטפורמה, חברה הבורסה למספר גופים לצורך הידוק הקשר בין המשקיעים לחברות ההייטק ולאקוסיסטם המקומי.

  • בנק ההשקעות הבינלאומי Jeffriesהבורסה מגבשת בימים אלו שיתוף פעולה ייחודי עם בנק ההשקעות ג’פריס, לתמיכה בחברות הייטק ישראליות שיגייסו באמצעות הפלטפורמה. בנק ההשקעות ג’פריס מוביל בשוקי ההון והעסקאות הפיננסיות בענפי ההיי-טק והביוטכנולוגיה ופעיל מאוד גם בשוק ההון הישראלי.
  • פאנד-איט –Fundit – פלטפורמת השקעות לגיוס הון לעסקים ,המשלבת בין הידע והניסיון של קבוצת headstart, קבוצת מימון ההמונים הראשונה והגדולה בישראל, לבין המומחיות בשוק ההון של פועליםIBI . פאנד-איט פועלת בפיקוח רשות ניירות ערך והיא בעלת ניסיון של שנים בגיוס עבור מגוון חברות ומיזמים, לרבות טכנולוגיים. עד כה גויסו באמצעותה כ- 315 מיליון שקלים עבור כ- 140 פרוייקטים.
  • נובוס – Novus מערכת חיתום והנפקה דיגיטלית המאפשרת לחברות, קרנות וגופים אחרים לנהל את כל שלבי הגיוס, הנפקה וניהול של ניירות ערך. נובוס תאפשר לגופים ומשקיעים כשירים בכל העולם להשתתף בהנפקות בהליך דיגיטלי מלא הכולל גישה למנפיק, למידע ותנאי ני”ע לפני הנפקה ולאחריה.

בנוסף, הבורסה תשתף פעולה עם IVC, חברת המחקר והמידע העסקי המובילה בענף ההיי-טק בישראל, שתספק מידע ראשוני על אותן החברות הפרטיות אשר תרשמנה בפלטפורמת ה-UP TASE כך שהמידע יהיה זמין עבור המשקיעים.

המהפכה הטכנולוגית של הבורסה

בבורסה משקיעים בשנים האחרונות משאבים ומאמצים רבים גם ביצירת תשתית טכנולוגית מתקדמת אשר תורמת לשכלול השוק ומגבירה את הנגישות של משקיעים מכל רחבי העולם לבורסה הישראלית ולחברות הנסחרות בה. זאת, גם כחלק גם ממגמה כלל עולמית של טרנספורמציה דיגיטלית בענף הפיננסי בכלל ובשוק ההון בפרט.

כך, למשל, הבורסה הודיעה כי ב- 2 בנובמבר 2020, כי תשיק לראשונה בישראל מערכת מאגר השאלות מרכזי לניירות ערך המבוסס טכנולוגיית בלוקצ’יין, במטרה לתת מענה טוב והולם לצרכי המשקיעים. המערכת הינה חדשנית וראשונה מסוגה ותאפשר לפעילי שוק ההון לפעול בהשאלה ישירה בכל מגוון המכשירים הפיננסים העיקריים. כמו כן, הבורסה החלה לתת שירותי Colocation וכן שירותי Hosting – אירוח שרתי מסחר ב-Data Center של הבורסה בתל-אביב. שירותי ה- Co-Location מבוססים על התשתיות המתקדמות ביותר ובסטנדרטים בינלאומיים והינו שוויוני לכל לקוחות ה Co-Location ללא תלות במיקומם ב- Data Center של הבורסה.


קישור לאתר הייעודי: https://taseup.tase.co.il/

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות