חדשות היום

CyVers גייסה 8 מיליון דולר בהובלת Elron Ventures בדרך לכלכלת Web3 בטוחה שתאפשר אימוץ נרחב

דדי לביד, מייסד שותף ומנכ”ל: “הגישה ההיברידית והפרואקטיבית, הראשונה מסוגה, מביאה סטנדרטים בגבהים חדשים לאבטחת המידע ומיכון הפעולות ב-Web3. בימים של טלטלה בשוק, עם קריסת אימפריות קריפטו שבראשן FTX, סייברס לוקחת חלק חשוב ביצירת WEB3 בטוח ומוגן יותר”.

חברת CyVers, ספקית מובילה בפתרונות אבטחת Web3 לעולם ה-DeFi (כלכלת קריפטו מבוזרת ללא תיווך) והחוזים החכמים באמצעות איתור תקיפות ופריצות קריפטו בין רשתות בלוקצ’יין שונות, מודיעה על גיוס של 8 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה Elron Ventures והשתתפו בו Crescendo Venture Partners, Differential Ventures, Cyber Club London, Cyberleap ו-Hawk Digital Innovation. CyVers, המשלבת מומחיות אבטחת בלוקציין עם למידה עמוקה גיאומטרית, תשקיע בפיתוח פתרונות פלאג-אנד-פליי, ללא צורך בהתקנה, עם יכולות דיוק גבוה בזיהוי התנהגויות חשודות על נפחי מידע ענקיים בזמן אמת. זאת כדי לזהות טרנזקציות זדוניות במסגרת הזמן הקצר שבין שידורן לבין רישומן הבלתי הפיך ביומן הפקודות (Ledger) של הבלוקצ’יין.

החברה נוסדה מוקדם יותר השנה בידי צמד יזמים מנוסים: דדי לביד, בעל 11 פטנטים סביב זיהוי אנומליות אוטומטי ומבוסס Machine Learning, שב-2019 מכר סטארט-אפ (בו היה מייסד ו-CTO) ואז שימש כמנכ”ל החברה בישראל כשהוא מנהל מאות מהנדסים ועשרות מוצרי AI; ומאיר דולב, בעברו CTO בסטארט-אפ ולאחר מכן VP R&D בחברה הרוכשת. ב-2020 חברו שניהם יחד כדי ליצור מהפכה בתחום האנליטיקה ולהקים ארבעה מרכזי פיתוח גלובליים. CyVers כבר מאבטחת לקוחות מובילים ובהם Bit2C, Solidus Capital, CoinMama ועוד. “הלקוחות שלנו דורשים אבטחה מוחלטת, ו-CyVers מספקת התרעות מדויקות ומצוינות לגבי פעילות זדונית”, אומר אלי בז’רנו, מנכ”ל Bit2C.

לאחר זינוק של פי 4 בערך המטבעות הקריפטוגרפיים בשנים 2021-2020, תקיפת גשרים בין מערכות בלוקצ’יין הייתה הפרקטיקה הנפוצה ב-69% מכלל גניבות הקריפטו בשנה האחרונה, עם נזק מצטבר בהיקף 3.5 מיליארד דולר מתחילת 2022. עוד מתברר כי ב-98% ממאות התקיפות שהתרחשו עד כה, לא מתקבלת כל התרעה על הונאה בבורסות הקריפטו, בפרוטוקולי ה-DeFI ובשירותי המשמורת (Custodians), עד שהיא כבר רשומה באופן שאינו ניתן לשינוי על הבלוקצ’יין והתוקף כבר נעלם עם השלל.

“הפלטפורמה של CyVers אוספת את הדאטה חוצה מערכות הבלוקצ’יין ומשדרת אותו למערכת הניטור המתוחכמת שלנו”, אומר מאיר דולב, מייסד שותף וסמנכ”ל טכנולוגיות בחברה. “מנוע האנליטיקה שלנו חוזה תקיפות מתהוות תוך הבנה אוטונומית של התנהגות התוקף. זה כולל ניצול זדוני של חוזים חכמים, דליפה של מפתחות פרטיים, מניפולציות אורקל, הלוואות פלאש וכדומה”.

בחודשים האחרונים אנחנו עדים לתנודתיות עצומה בשוק הקריפטו עם קריסות של אימפריות קריפטו כמו סלציוס וויאגר, בלוקיפי ובראשן פשיטת הרגל הדרמתית של בורסת FTX”, אומר דדי לביד, מייסד שותף ומנכ”ל. “הקאוטיות והתפניות העזות בשוק דורשים מתן יציבות וביטחון למשתמשים באמצעות מנגנוני רגולציה וסקיוריטי מתקדמים וסייברס לוקחת חלק חשוב ביצירת WEB3 בטוח ומוגן יותר.

ברגע שמזוהה דפוס של ניצול חולשה אשר מתחיל להתפתח, המערכת מבוססת ה-AI משגרת התרעות כשהיא מספקת די זמן לפעולה וכן את הפתרון המתאים ביותר, לפני שהחולשה מנוצלת והלבנת הכספים מתבצעת בפועל. כך, בלי רשימות שחורות, ביקורות קוד סטטיות של פרוטוקולי החוזה החכם או התחקות אחר נתיבי הלבנת הכסף שנגנב, CyVers מאתרת תקיפות סייבר ומבצעת פעולות למניעת אובדן הכסף תוך אלפיות השנייה.

אליק עציון, שותף ב-Elron Ventures: “לאחר שבדקנו קבוצות רבות בעולמות אבטחת המידע ב-Web3, אנו חשים בני מזל לעבוד עם דדי ומאיר, יזמים ותיקים המשלבים מומחיות באבטחת בלוקצ’יין עם ידע ברשתות נוירונים גרפיות והתמצאות במסחר במערכות מבוזרות (DeFi). יחד איתנו השקיעו קבוצות אנג’לים יוקרתיות, שמרביתם חוקרים מומחי ובכירי אבטחה בחברות ענק, שמעוניינים ללוות את היזמים ולהביא סטנדרטים של ניהול ואוטומציית תהליכי זיהוי ותגובה ב- WEB2 לעולם החדש של אבטחת WEB3.  CyVers תפחית באופן דרמטי את מספר התקיפות ותאפשר כלכלת קריפטו בטוחה יותר. אני משוכנע כי יחד נוכל לקדם עולם אמין ושקוף ב-Web3”.

צבי שכטר, שותף כללי בקרן הון סיכון קרשנדו הוסיף: “למרות הטלטלות בשוק הקריפטו , קרן קרשנדו מאמינה שטכנולוגית הבלוקצ’יין נמצאת רק בשלב הראשון של אימוץ למגוון יישומים. שני רכיבים נחוצים להגדלת השימושים: רגולציה ומזעור סיכוני אבטחה. סייברס מפתחת טכנולוגיה מתקדמת לגילוי אנומליות המבוססת על מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית וידע ספציפי של התחום, המאפשרים גילוי בזמן אמת של תקיפות”.


קרדיט תמונת כותרת: שי בן אפרים

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות