מנכ”ל סינופסיס: “כל מוצר שעולה יותר מ-10 דולר יכלול כוח מחשוב”

ד”ר ארט דה ג’יאס, מייסד משותף, יו”ר ומנכ”ל משותף, סינופסיס: מנכ”ל סינופסיס: “כל מוצר שעולה יותר מ-10 דולר יכלול כוח מחשוב” “כיום, ספקים ולקוחות מחוברים ביניהם. שבב נפלא בתוך טלפון גרוע לא ימכור. הצלחה היא מכפלה של כל המאמצים, והדבר נכון יותר היום מאשר לפני 10 שנים”

“ליזמים ולמפתחים הישראלים יש תשוקה להמשיך לנוע קדימה ולא לוותר. אנשים כאן מקווים שיש דרך להתקדם גם כשנראה שאין מוצא מבעיות, ולצוותים בישראל יש דרייב גם כשהם עייפים”

 

“סינופסיס השיקה הרבה כלים והדבר יאפשר לחוק מור להיות בתוקף 10 שנים נוספות”

 בתוך 10-15 שנים מהיום, כל מוצר שיעלה יותר מ-10 דולר יכלול כוח מחשוב. זו התחזית שסיפק ד”ר ארט דה ג’יאס, מייסד משותף, יו”ר ומנכ”ל משותף של סינופסיס, במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר. על פי ד”ר דה ג’יאס, אנו מתקרבים לעידן ה-Smart Everything, שבו לרבים מהחפצים יהיה כוח מחשוב של פי 10 ביחס לכוח המחשוב שיש להם כיום. “יותר ויותר חפצים יכללו זיהוי פנים; הם יהיו מסוגלים לזהות אנשים ספציפיים ואת תחומי העניין שלהם, בנוסף לכך שהם יזהו פרמטרים רפואיים כמו לחץ דם”, אמר דה ג’יאס. “חפצים אלה יהיו מבוססים על התקדמות בתחומי מכשירי החישה, כוח העיבוד, הזיכרון והתקשורת, והם יכללו כמות גדולה של תוכנה. חפצים אלה יודיעו לנו איפה הם נמצאים עכשיו, איפה הם היו, האם הם זזים, וכן הלאה. לדוגמה, שבב בבקבוק יין יקר יאפשר לבקבוק להודיע שמישהו השאיר אותו במכונית במשך שבוע. תעשיית ה-EDA [התכנון האלקטרוני] בכלל וסינופסיס , כחברה המובילה העולמית  בתחום ה-EDA  יסייעו להוביל תמורה זו”.

 באשר לשווקי ההיי טק והסמיקונדקטור בישראל, ציין יו”ר סינופסיס: “מעל לכל הישראלים מאופיינים בתשוקה שלהם, ביכולתם לראות שמשהו אפשרי, לא להסס ולא להירתע כשהם נתקלים בסיכונים. במובן זה, נכון לקשור את ישראל לעמק הסיליקון. הן בעמק הסיליקון והן בישראל אנו רואים יכולת גבוהה ושילוב בין יכולות בתחומי ההנדסה, הניהול והעסקים”. על פי דה ג’יאס, ישראל מאופיינת ברמת השכלה גבוהה מאוד ובהשקעות רבות בטכנולוגיה ובאלקטרוניקה. “ההשקעות ניכרות בסביבה המסחרית ובתעשייה בריאה, שיש לה מספיק שנות ניסיון בפיתוח, ניהול ועסקים”, הוסיף יו”ר סינופסיס.

 מאז שייסד יחד עם אחרים את סינופסיס בשנת 1986, ד”ר דה ג’יאס הצמיח את החברה ממיזם סטארט אפ בתחום הסינתזה לחברה בהיקף של 2 מיליארד דולר, מובילה עולמית של תחומי התכנון האלקטרוני והקניין האינטלקטואלי לסמיקונדקטורים. בתשובה לשאלה כיצד ניתן להגיע להישג זה, שיתף דה ג’יאס: “מסע זה הוא מרתון שכולל ספרינט נוסף בכל שבוע שני. קצב השינוי בתעשיית ההיי טק הוא ללא תחרות בכל ההיסטוריה האנושית, והוא לא נעשה איטי יותר, מכיוון שיזמים מוצאים שוב ושוב דרכים להתגבר על קשיים ולפתור בעיות קשות”.

 על פי דה ג’יאס, המסע המוביל לבניה של חברות סמיקונדקטור ענקיות כולל גם חזון גדול וגם התמודדות מיידית עם בעיות יומיומיות בכדי לשרוד בכל יום. “אתה חייב לחוש בנוח עם השילוב הזה של חזון אסטרטגי גדול וטקטיקה יומיומית. המרתון הזה הוא למעשה סדרה של ספרינטים שקל להתעייף מהם. אבל בשווקים כמו ישראל, אתה חש בתשוקה להמשיך לנוע קדימה ולא לוותר. אנשים כאן מקווים שיש דרך להתקדם גם כשנראה שאין מוצא מבעיות, מכיוון שלצוותים בישראל יש דרייב גם כשהם עייפים. הם מסוגלים לבנות צוותים נפלאים גם כשאף אחד לא מסכים עם אף אחד. בכדי להצליח, חייבת להיות התלהבות. כשיש תשוקה, מה שאנשים יכולים להשיג הוא לא ייאמן”.

בנוסף לתשוקה ולדבקות במטרה, דה ג’יאס מאמין בגורמי הצלחה נוספים: “כיום, ספקים ולקוחות מחוברים ביניהם. שבב נפלא בטלפון גרוע לא ימכור. הצלחה היא מכפלה של כל המאמצים, והדבר נכון יותר היום מאשר לפני 10 שנים. זו הסיבה ששיתוף פעולה הוא אחד הגורמים המבדלים להצלחה. שיתוף פעולה מורכב משלושה יסודות. היסוד הראשון הוא מחויבות. אתה חייב להיות מחויב לשותפים שלך גם שכדברים לא מסתדרים. היסוד השני הוא יכולת. כל חבר בצוות חייב להיות בעל יכולת, מכיוון שאם בצוות שלך כולם הם בעלי יכולת, אבל אחד הוא חסר יכולת, הוא יכול לגרום לכל הפרויקט להיכשל. היסוד השלישי הוא פשרה. חשוב מאוד לזכור שהמשתנה שאתה לא יכול לקנות הוא זמן. משמעות אמנות הפשרה היא למצוא את הפתרון הטוב ביותר בתוך האילוצים הקיימים, ויכולת זו היא אחד המאפיינים של מהנדסים”.

 בתשובה לשאלה בנוגע לתפקידה של סינופסיס בתעשיית ה-EDA, דה ג’יאס הדגיש: “השקנו הרבה כלים והדבר יאפשר לחוק מור להיות בתוקף 10 שנים נוספות. אנו גם פעילים מאוד בתחום ה-IP blocks, שהם מעין אבני לגו של השבב. סינופסיס היא הספקית השנייה בעולם של IP [קניין אינטלקטואלי] לסמיקונדקטורים. סינופסיס גם נכנסת לתחום של כלי פיתוח תוכנה בתקופה שבה החיבור בין חומרה ותוכנה הוא חזק מאוד. גורמים אלה מחזקים את סינופסיס והופכים אותה לחברת היי טק בעלת עומק אולטימטיבי”.

 באשר לצפוי בתעשיית הסמיקונדקטור בחמש השנים הבאות, דה ג’יאס חלק את ההערכה שהמורכבות של שבבים ושל מערכות תגדל באופן דרמטי. כמו כן, הוא ציין, “מיליארדי אנשים יצטרפו למשתמשי המכשירים הניידים, דבר שיאפשר להם להבין מגמות בתחומים כמו מזג אוויר וטיפול במחלות”.

 בנוגע לאבני הדרך החשובות ביותר בסינופסיס לאחרונה, חזר דה ג’יאס על תחזיתו לפיה ההכרזות האחרונות של סינופסיס יאפשרו לחוק מור להיות בתוקף במשך עשור נוסף, מנקודת המבט של התכנון האלקטרוני. “בין השאר, אנו מספקים פתרון FinFET [טרנזיסטור לא-פלאנארי, מרובה שערים] ומאפשרים את טכנולוגיית התהליך של 14-16 ננו-מטר, ואת המעבר העתידי ל-10 ננו-מטר ו-7 ננו-מטר”.

 על פי יו”ר סינופסיס, “בשנים האחרונות השקענו הרבה, לא רק בטכנולוגיות תומכות, אלא גם בפלטפורמה – מספר כלי תכנון שעובדים יחד. אחד מכלי המפתח בפלטפורמת התכנון Galaxy שלנו הוא IC Compiler, פתרון ה-place and route שלנו. בסוף מרץ השקנו את ה-IC Compiler II, שמשקף חשיבה מחדש מלאה על ה-IC Compiler. תכנון מלא מחדש זה מבוסס על 10-15 שנות ניסיון בתחום, שנצבר על ידינו ביחד עם משתמשים רבים בטכנולוגיות המחשוב הרלבנטיות. IC Compiler II הוא מהיר יותר פי 5 ודורש מחצית מהאיטרציות ביחס ל-IC Compiler. כתוצאה מכך, IC Compiler II מספק תפוקה גבוהה יותר פי 10 ביחס ל-IC Compiler”.

 דה ג’יאס הוסיף: “המורכבות המערכתית של החומרה והתוכנה כאחת היא כה גבוהה שהאימות משחק תפקיד הרבה יותר מרכזי במערכות. בחודש מרץ, השקנו גם את ה-Verification Compiler שלנו, שמשלב מספר טכנולוגיות אימות של הדור הבא במוצר יחיד שמספק ביצועים גבוהים פי 5 ושיפור ניכר ביעילות תיקון השגיאות. ה-Verification Compiler גם מנצל את השילוב של תזרימי אימות (Verification Flows) יחד עם מודל הרישוי שלנו לאימות להשגת שיפור ביעילות תהליך האימות בהשוואה לפתרונות קיימים”.

 “ככל שתיקון שגיאות הופך לחשוב יותר, אנו מבינים שניתן למצוא שגיאות הן בחומרה והן בתוכנה ויכולתנו לאתר שגיאות גדלה”, אמר דה ג’יאס. “בסוף מרץ, סינופסיס נכנסה לשוק בדיקת איכות התוכנה והאבטחה כשהושלמה הרכישה של Coverity. “מוצרי Coverity מצמצמים את הסיכון שכרוך בליקויי איכות ואבטחה של התוכנה, דבר שיכול להוביל לכשלים קטסטרופליים שבהם נגועות רבות ממערכות התוכנה כיום. בעזרת Coverity, סינופסיס תעזור לאפשר למפתחי תוכנה למצוא פגמים נסתרים, לתקן פגמים במהירות וביעילות ולהגדיר מחדש את תהליך התכנון בכדי למנוע פגמים בשלב מוקדם יותר. רכישה זו מעניקה לסינופסיס כרטיס כניסה לשוק גדול וצומח המכוון לספקי תוכנה עצמאיים וחברות מחשוב ארגוני בענפים כגון שירותים פיננסיים, אנרגיה, בידור וקמעונאות – שווקים שלא שירתנו קודם לכן. הרכישה גם פותחת בפנינו הזדמנויות להגדיל את היקף העבודה והתמיכה שלנו בתחומי הסמיקונדקטור והמערכות”.

תגובות סגורות