טליט ו- Altair משיקות מודול LTE מותאם לתקשורת למכונות (MTC)

טליט, חברה גלובלית מובילה בתחום האינטרנט של הדברים (IoT), הכריזה היום על שיתוף פעולה עם Altair Semiconductor, ספקית מובילה של שבבים לרשתות LTE. טליט השיקה את מודול LE866, הראשון בסדרה חדשה המבוססת על מערכי השבבים של Altair שנועדו לתמוך בשיפורי LTE Category 1 לתקשורת למכונות (Machine-Type Communication – MTC).

ה-LE-866 הוא כיום מודול ה-LTE הקטן ביותר בשוק. מידות ה-LGA (Land Grid Array) שלו הן 15 X 25 מ”מ בלבד. זהו התקן מקטגוריה UE 1 עם קצבי נתונים של 10 Mbps בהורדה ו-5 Mbps בהעלאה. המודול עושה שימוש במערך השבבים FourGee-1160/6401 של Altair שעבר אופטימיזציה לאינטרנט של הדברים ומצטיין בצריכת אנרגיה נמוכה ביותר, מה שמוביל להארכה משמעותית של חיי הסוללה תוך שיפור יחס העלות/מורכבות בהשוואה להתקנים עתירי ביצועים מסורתיים לרשתות LTE.

התוכנה של ה-LE866 ניתנת לשדרוג על מנת לתמוך בתקן חיסכון בצריכת האנרגיה (PSM) שקבע ארגון 3GPP לתקשורת למכונות בגרסה 12. הדגמה של התוכנה תיערך  יחד עם Altair ואריקסון בתערוכת CTIA Super Mobility 2015 שתתקיים בלאס ווגאס בין ה-9-ל-11 בספטמבר 2015. לצפייה בהדגמה, בקרו בביתן של אריקסון, מס’ 4322, הממוקם לא רחוק מהביתן של טליט, מס’ 5032, באזור ה-M2M הסמוך.

ה-LE866 יהיה זמין בשלב הראשון בשוק האמריקאי ולאחר מכן תושקנה גרסאות אזוריות נוספות.

גרסה 13 של תקן 3GPP LTE, הצפויה לצאת במרס 2016, תציע שיפורים נוספים בצריכת האנרגיה, יחס עלות/מורכבות וכיסוי ליישומי IoT ו-M2M. ואולם, באמצעות ההשקה של ה-LE866 היום, טליט ו-Altair מרחיבות את השוק שאליו פונה המודול באמצעות שילוב של מאפייני צריכת אנרגיה, ממדים ועלות המשנה באופן מהותי את כללי המשחק. מודמים קטנים ביותר התומכים בקטגוריות הנמוכות יותר דרושים למספר רב של יישומים, כגון התקנים לבישים, בתים חכמים ומונים חכמים, ניהול ציי רכב, נקודות מכירה, ניטור בריאות ועוד.

“את ההחלטה לשתף פעולה עם Altair קיבלנו בקלות,” אמר פליקס מרשל, מנהל המוצרים הראשי של טליט. “אנו צופים שהתקני LTE מהקטגוריה הנמוכה יגדילו את ההוצאה בשוקי ה-M2M וה-IoT במיליארדי דולרים. Altair היא ספקית מובילה במרחב זה”.

“לא כל השבבים בקטגוריה 1 זהים,” אמר ערן אשד, ממייסדי Altair וסמנכ”ל השיווק והפיתוח העסקי של החברה. “פוטנציאל השוק המצוין של CAT-1 מושך לתחרות הרבה שחקנים, אך רובם פשוט ממתגים מחדש מערכי שבבים שנבנו לקטגוריה גבוהה יותר. מערכי שבבים אלה תואמים אולי ל-CAT-1 מבחינה פונקציונאלית אך אינם מסוגלים להציע את צריכת האנרגיה הנמוכה והממדים הקטנים. שיתוף הפעולה הצמוד שלנו עם טליט, מובילת השוק, מביא לשוק את המודול הראשון שהינו באמת אופטימאלי ל-IoT ומאפשר תרחישי שימוש חדשים והרחבת השוק של האינטרנט של הדברים.

בתמונה: עוזי כץ, מייסד ומנכ”ל חברת טליט

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות