לקראת גמר היורו – ניתוח טכנולוגי של טרנדים במובייל

אלוט תקשורת בע”מ, ספקית עולמית של פתרונות אבטחה ומונטיזציה שמאפשרת לספקי שירותים להפוך את החוויה הדיגיטלית למאובטחת יותר ולהתאים אותה למשתמשים, פרסמה היום Allot MobileTrends Report UEFA Euro 2016: How Sports Events Put Mobile Users at Risk, בשיתוף עם Kaspersky Lab, שהנה חברה גלובלית לאבטחת סייבר. הדו”ח חושף שהסיכונים הניצבים בפני אוהדי ספורט שהינם פעילים מבחינה דיגיטלית גדלו בשיעור של יותר מפי שניים במהלך אליפות אירופה בכדורגל של אופ”א לשנת 2016. הדו”ח אף מספק תובנות אודות האופנים שבהם אירועים חשובים משפיעים על ההתנהגות המקוונת ומגבירים את הפוטנציאל לכך שמשתמשי מכשירים ניידים יפלו קורבן לאיומי סייבר דוגמת הדבקה בתוכנות זדוניות, דיוג ותוכנות כופר.

ממצאים עיקריים:

  • 17% ממשתמשי המכשירים הניידים, אשר עשו שימוש מועט או לא השתמשו כלל באתרי אינטרנט ו/או אפליקציות ספורט לפני המשחקים, הפכו לאוהדי ספורט פעילים במהלך המשחקים. כמעט 50% מ”האוהדים המזדמנים” הללו עברו לפרופיל התנהגותי של אוהדי ספורט עם סיכון פוטנציאלי גבוה להידבקות בתוכנות זדוניות.
  • המספר הכולל של אוהדי ספורט עם מכשירים ניידים אשר נמצאו בסיכון גבוה לפגיעה של איומי סייבר יותר מהוכפל במהלך המשחקים.
  • גידול בהימורי ספורט מקוונים ושימוש ברשתות חברתיות הם גורמים מרכזיים לגידול בסיכונים מאיומי סייבר.
  • מספר אוהדי הספורט עם מכשירים ניידים אשר נכנסו לאתרי הימורים יותר מהוכפל במהלך משחקי הטורניר. לפני המשחקים, משתמש אחד מכל 9 ביקר באתרים המציעים הימורי ספורט. במהלך המשחקים, משתמש אחד מכל 4 ביקר באתרי ההימורים האמורים.
  • במהלך המשחקים, הזמן הממוצע שמשתמשים שהו באפליקציות ובאתרים של רשתות חברתיות גדל פי 3 בהשוואה לפעילותם לפני הטורניר.

“פושעי סייבר משתמשים לעתים קרובות באירועים גדולים כדי לפתות משתמשים באמצעות הודעות דוא”ל המנסות לבצע דיוג ואתרי אינטרנט מזויפים, כשהם חושפים אוהדים לסיכוני סייבר מוגברים וסיכונים פוטנציאליים חדשים. על המשתמשים להיות מודעים לאיומים ולהיזהר כשהם לוחצים על קישורים, מזינים פרטי משתמש באתרי אינטרנט ומבצעים עסקאות פיננסיות”, ציין אלכסנדר קרפיצקי, מנהל אגף רישוי טכנולוגיה ב-Kaspersky Lab. “אנו ב-Kaspersky Labממליצים לאוהדי ספורט לנקוט בגישה פרואקטיבית לאבטחה המקוונת שלהם, והדבר אמור במיוחד בנוגע למכשירים ניידים, תוך שמירה והגנה על מכשיריהם בכל עת באמצעות פתרונות אבטחה של “IT.

“מכשירים ניידים משמשים באופן נרחב לצפייה, הקלטה ושיתוף של חוויות ספורט בימים אלו, ולכן על המשתמשים להגן על עצמם כשהם מחוברים לאינטרנט גם כשהם ניידים. ספקי אבטחת סייבר (CSPs) מצויים בעמדה הטובה ביותר לספק את שירותי הערך המוסף הללו למנויים”, ציין יניב סולקס, סמנכ”ל שיווק באלוט תקשורת. “מכיוון שמוכח כי אירועי ספורט גדולים הם תקופות אשר מביאות עמן סיכון גבוה למשתמשי מכשירים ניידים, אירועים אלו אף מהווים הזדמנות לספקי שירותי תקשורת לעדכן לקוחות בנוגע לסיכונים של תוכנות זדוניות, ולהציע שירותי אבטחה מבוססי-רשת כדי להגן על מכשירים ניידים. עם משחקי הקיץ של אולימפיאדת ריו 2016 באופק, מפעילים סלולריים אשר יאמצו אסטרטגיה פרואקטיבית להגנת סייבר עבור לקוחותיהם, יהיו גם אלה אשר יוכלו למנף הזדמנויות למונטיזציה”.

 

שיטת המחקר

צוות המחקר של אלוט ניתח את השימוש באפליקציות ניידות ובאתרי אינטרנט של יותר ממיליון משתמשי מכשירים ניידים אשר נבחרו באקראי מבין המדינות המשתתפות במשחקי יורו 2016 של אופ”א, לפני ובמהלך המשחקים. מומחי ניתוח הנתונים של אלוט התבססו על נתונים שנתקבלו מ-Kaspersky Lab, ביצעו סגמנטציה של אוהדי הספורט הפעילים מבחינה דיגיטלית לפי ההתנהגות המקוונת שלהם, וקורלציה עם הסיכונים הפוטנציאליים שלהם בהתאם לקטגוריות ספציפיות של שימוש מקוון עם סיכון פוטנציאלי גבוה. ניתן למצוא את מלוא הפרטים בדו”ח.

תגובות סגורות