טאואר-ג’אז וקרוקוס מודיעות על הרחבת נוכחותן בשוק החיישנים המגנטיים ותחילת ייצור המוני

 

טאואר-ג’אז וקרוקוס, מפתחת מובילה של חיישנים מגנטיים, הודיעו היום (רביעי, 27 בספטמבר, 2017) על מעבר לייצור המוני של חיישנים מגנטיים המבוססים על טכנולוגיית ה-TMR (Tunnel Magnet Resistance) הייחודית אותה פיתחה קרוקוס, תוך שימוש בפלטפורמת ה-0.13 מיקרון של טאואר-ג’אז. בזכות השילוב בין הידע הטכנולוגי הנרחב ורישיונות הקניין הרוחני של קרוקוס לבין מומחיותה של טאואר-ג’אז בפיתוח, העברה והטמעה של טכנולוגיות ייצור, כבר הצליחה חברת קרוקוס להטמיע את טכנולוגיית ה-TMR המתקדמת בקרב לקוח מוביל בשוק הרכב וכתוצאה מכך גדל הנפח העסקי של שתי החברות.

על פי חברת המחקר MarketstandMarkets, שוק החיישנים המגנטיים הוערך בשווי שוק של 2.25 מיליארד דולר בשנת 2015 והוא צפוי לצמוח ל-4.16 מיליארד דולר עד 2022, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-9% בין שנים אלו. צמיחתו של שוק ייחודי זה מתבססת על הדרישה ההולכת וגדלה לחיישנים מבוססי MEMS עבור יישומים המתפתחים בשווקים התעשייתיים למיניהם, שוק הרכב, שווקים רפואיים למיניהם ושוק מוצרי הצריכה, הנמצאים כולם בשינוי ופיתוח מתמיד ומגלים צורך גדל והולך בחיישנים באיכות גבוהה.

“בחרנו בטאואר-ג’אז בזכות הגמישות התפעולית הרבה ויכולתה להתאים את פלטפורמת ה-0.13 מיקרון שלה, כך שתתאים לדרישות טכנולוגית ה-TMR שלנו הכוללת חומרים מגנטיים אשר (בדרך כלל) אינם בשימוש נפוץ בייצור CMOS. הידע הנרחב ומומחיותה של טאואר-ג’אז אפשרו לנו לעמוד בהצלחה בדרישות ובצרכים של מספר פלחי שוק תוך השגת רמת ביצועים גבוהה הנדרשת לדור הבא של עולם החיישנים. טאואר-ג’אז הינה שותפה אסטרטגית שלנו כבר לאורך שנים רבות וביחד הצלחנו להביא טכנולוגיה מבוססת מובילה המגדילה את הפעילות העסקית של שתי החברות,” אמר מייקל דסבארד, מנכ”ל קרוקוס.

“ככל שהדרישה לאפליקציות IoT (אינטרנט של הדברים) בחיי היום יום הולכת וגדלה, כך גם גדל הצורך בחיישנים חכמים יותר – הדורשים מתח נמוך עם שיפור בביצועים וביכולות. הקניין הרוחני אותו הצליחה קרוקוס לפתח, בשילוב עם יכולות הייצור והידע הנרחב של טאואר-ג’אז, אפשרו לנו לספק פתרונות משולבים מתקדמים ותחרותיים ללקוחות במגוון רחב של שווקים. דרך שיתוף הפעולה שלנו עם קרוקוס אנו מחזקים את נוכחותנו בשוק החיישנים, שוק בעל קצב צמיחה מהיר מאוד, תוך שאנו משלימים את ההיצע שלנו בטכנולוגיות ה-MEMS וחיישני התמונה”, אמרה זמירה שטרנפלד-לביא, סמנכ”לית בכירה, יחידה עסקית TOPS, טאואר-ג’אז.

חיישן TMR מגנטי זה של קרוקוס צפוי להחליף חיישנים מטכנולוגיות שונות באפליקציות רבות. במאי השנה הודיעה חברת NXP, חברה גלובלית החמישית בגודלה בתעשיית החומרים המוליכים למחצה, העוסקת בפיתוח ובייצור של רכיבים אלקטרוניים מהמתקדמים בעולם למגוון שווקים, כי רכשה רישיון IP מחברת Crocus לצורך פיתוח של חיישני TMR מגנטיים מתקדמים לשוק הרכבץ.

בתמונה – מנכ”ל טאואר-ג’אז, ראסל אלוואנגר

צילום : אמיל סלמן / ג’יני

תגובות סגורות