חדשות היום

הסטארט-אפ NeuroBlade נחשף לראשונה עם גיוס של יותר מ-27 מיליון דולר לפיתוח שבב AI מסוג חדש

חברת הסטארט אפ הישראלית NeuroBlade, נחשפת היום לראשונה ומכריזה על השלמת סבב גיוס A של 23 מיליון דולר, בהובלת מריוס נכט, מייסד משותף של צ’ק פוינט ובהשתתפות המשקיעה החדשה אינטל קפיטל והמשקיעים הקיימים, Ventures Stage One,Grove Ventures  של דב מורן, ומספר משקיעים פרטיים וביניהם רמי ליפמן. הגיוס החדש מצטרף לגיוס סיד של מעל 4 מיליון דולר שגויסו מ- StageOne ו- Grove בעת שהחברה פעלה ב-stealth mode והוא ישמש את NeuroBlade להגדלת כוח האדם וכן לפיתוח ולהחדרה לשוק של מוצר הדור הראשון של החברה, מאיץ לחישובי בינה מלאכותית (AI).

NeuroBlade, שמעסיקה כיום 30 עובדים ומגייסת עובדים נוספים, נוסדה ב-2017 על ידי המנכ”ל אלעד סיטי וה-CTO וסמנכ”ל אסטרטגיית המוצר אליעד הלל. השניים, שהתחילו את דרכם בעולמות הטכנולוגיה עוד הרבה לפני השירות הצבאי, הם בוגרי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין ושימשו כעובדי מפתח בסולאראדג’ (NASDAQ:SEDG), שצמחה מסטארט אפ קטן לחברה ציבורית מצליחה. אלעד סיטי הצטרף לסולאראדג’ זמן קצר אחרי הקמתה ובתפקידו האחרון בחברה הוא שימש כסמנכ”ל תוכנה ומערכת. הוא פגש את אליעד הלל כשהאחרון הצטרף למחלקת החומרה ובשלב מאוחר יותר הוביל את אחד מצוותי התוכנה והאלגוריתמים המרכזיים במחלקה של אלעד.

שוק מעבדי ה-AI נשלט בעיקר על ידי אנבידיה ואינטל, אך הופך צפוף ומתמלא בחברות סטארט אפ שמפתחות מעבדים לשווקים שונים ובחברות גדולות שמפתחות מעבדים לצרכיהן. מעבדים אלו משמשים כיום במגוון יישומים כגון זיהוי תמונות, זיהוי דיבור, ניתוח וידאו, נהיגה אוטונומית ויישומים רבים נוספים. מגוון הפתרונות הקיימים עדיין מגביל את הפריסה והשימוש ב-AI עקב הגודל, המחיר, ההספק או הביצועים של השבבים הנוכחיים. השבב של NeuroBlade בנוי בטכנולוגיה ובארכיטקטורה שונות וכך פותר בעיה יסודית בניהול הזיכרון שפוגעת בהרצת יישומי AI באופן שמאפשר להקטין ולהוזיל את המעבד ועדיין לשמור על רמת ביצועים גבוהה, לא רק בהרצת האלגוריתמים הנפוצים היום, אלא גם באלגוריתמים חדשים ומורכבים יותר.

אלעד סיטי, מייסד משותף ומנכ״ל NeuroBlade, מסר: “התחלנו עם רעיון שאפתני להניח אבן יסוד חדשה בארכיטקטורת המחשב כפי שאנו מכירים אותה ולפתור את בעיות הזיכרון שמאפיינות בעיות חישוב כבדות רבות. בחרנו להתמקד ראשית בבעיית החישוב של בינה מלאכותית. ראינו מגוון פתרונות חדשים בפיתוח בחברות הגדולות ובסטארטאפים שונים והבנו שהפתרון שלנו שונה מאד, חדשני מאד ולכן גם לא פשוט לביצוע, אך מצד שני מביא איתו הבטחה גדולה בדרך לשלב נוסף במהפכה שעוברות מערכות מחשב. השילוב של צוות עובדים מוכשר שרתום למטרה, יחד עם משקיעים ושותפים שחולקים עמנו את האמונה והדרך, מהווה עבורנו בסיס טוב לצמיחה הקרובה של החברה בדרך למימוש החזון הטכנולוגי והעסקי שלנו”.

אליעד הלל, מייסד משותף וסמנכ”ל הטכנולוגיות ואסטרטגיית המוצר, מוסיף: “לעזוב חברה כמו סולראדג’ שהייתי חלק ממנה במשך שנים זו לא החלטה טריוויאלית. היה לנו חשוב להבין שאנחנו עוזבים למשהו אמיתי ושונה ושכמובן יכול להביא ערך ללקוחות. למזלנו הניסיון שצברנו הוא בדיוק בלייצר יש מאין… לקחת טכנולוגיות ודיסיפלינות שלא בהכרח הכי קשורות אחת לשנייה ולשלב אותן יחד בכל זאת כדי לבנות משהו גדול יותר”.

שי שילר ואופיר שוהם, מנהלי השקעות בצוותו של מריוס נכט, מסרו: “אין ספק שמהפכת ה-AI מביאה איתה בשורה והזדמנויות גדולות. אנו עדים לשינויים מרגשים בתחום, שמחים על הובלת הסבב ב-NeuroBlade ומצפים לקחת חלק משמעותי בשינוי ש-NeuroBlade מביאה לעולם הזה”.

דב מורן, שותף מנהל בקרן Grove Ventures, אמר: ״מהרגע הראשון ראינו שיש פה צוות עם רעיון שונה מהפתרונות האחרים בשוק לשבבי בינה מלאכותית, אבל בו בזמן אפשרי למימוש. זה תענוג אמיתי ללוות רעיון כזה מנקודת ההתחלה, דרך בניה של צוות חזק סביב היזמים ועכשיו לאירוע מימון משמעותי שיאפשר לחברה לזנק קדימה”.

טל סלובודקין, שותף בקרן Stage One, הוסיף: ״השבב ש-NeuroBlade מפתחת יאפשר להריץ אלגוריתמים של בינה מלאכותית בביצועים של שבבים מובילים בשוק אך בפחות הספק וגודל או בביצועים טובים יותר משמעותית בהספק ובגודל דומה. הטכנולוגיה של NeuroBlade פונה לשרתים ואף רלבנטית למכשירי קצה כגון מצלמות אבטחה, מחשבים ניידים, רכבים, מולטימדיה ועוד”.


 

תגובות סגורות