חדשות היום

SAP IoT מחבר את העולם כדי לאפשר “עסקים חיים”

SAP מתכננת להאיץ חדשנות במערך פתרונות ה- IoT שלה, להגביר מכירות ושיווק, להרחיב שירותים, לתמוך בחדשנות שיתופית ולהצמיח את סביבת השותפים והסטרטאפים שלה בשוק ה- IoT – אשר צפוי להגיע ל- 250 מיליארד יורו עד 2020.

“עם מיליארדים של מכשירים מקושרים, יש לנו כעת את האפשרות לעצב מחדש את החברה, הכלכלה והסביבה”, אמר ביל מקדרמוט, מנכ”ל SAP העולמית. “SAP HANA היא פלטפורמת נתונים שידענו שתאפשר את האינטרנט של הדברים. כיום סאפ מבצעת השקעה נועזת נוספת כדי לסייע ללקוחותינו ליהנות מהיתרונות של ‘עסקים חיים’ (live business). רק ב- SAP מעצימים עסקים עם חדשנות מהליבה ועד לקצות הרשת”.

SAP IoT: ממידע לתובנות, מעשים ו- Live Business

ככל שלעסקים ולגופים במגזר הציבורי יש גישה חסרת תקדים ליותר מידע וזרמי נתונים בזמן אמת, כך הם עדיין מתקשים לקשור הכל ביחד בין אזורי פעילות, יחידות עסקיות וצוותים שונים. SAP IoT נועד לעשות סדר בביג דאטה באמצעות פתרונות IoT אשר מפעילים לימוד מכונה ומשתלבים באפליקציות הליבה של SAP S/4HANA.

SAP IoT כולל פתרונות המחברים אנשים, שותפים ודברים, יחד עם סביבתם הפיזית, כדי לאפשר לארגונים להרחיב ולהעשיר תהליכים עסקיים עם בינה ומודיעין חי בזמן אמת. בכך הם יוכלו לאתר הזדמנויות, להשיג יעילות תפעולית חדשה, ולדמיין מחדש מודלים עסקיים, מוצרים ושירותים, אותם יספקו ללקוחות באופן מידי יותר, עם ערך נוסף לבעלי המניות. SAP IoT מחפש כיצד ליצור עסקים מרושתים וקהילות מרושתות, לטפל באזורים אורבניים וכפריים ולטפל בהיקף של תעשיות חקלאות, תשתית ואנרגיה, בריאות, ביטחון, ייצור, צרכנות ותחבורה.

חדשנות בפתרונות חדשים: חבילות פתרון תעשייה 4.0

סאפ השיקה את חבילות Industry 4.0 המציגות פתרונות IoT שיאפשרו ללקוחות לאמץ אסטרטגיות דיגיטל עסקיות. חבילת ה”הזנקה” נועדה ליזום קישוריות כבסיס לניטור יעיל של ציוד, וכדי לספק תובנות אל פעילות ברצפת הייצור. חבילת ה”האצה” מכילה גם היא יכולות אלה, ומוסיפה סביבת בקרה והפעלה של ייצור אוטומטי, ללא נייר – באמצעות תמיכה בתכנון

הייצור והוצאה לפועל, אנליטיקה של ביצועים ותחזוקת מפעל מתקדמת. את שתי החבילות משלימה אפליקציית SAP Distributed Manufacturing לשירותים של ייצור תוספי בדפוס 3D. חבילות ה”הזנקה” ו”האצה” זמינות באופן מיידי.

חדשנות ב- IoT: PLAT.ONE

SAP IoT מספק טכנולוגיה מקיפה ומשולבת, החל ממחברים ועד לתשתית IoT ואפליקציות, רשתות עסקיות ושכבה של תהליכים עסקיים, המועצמים על ידי לימוד מכונה ואנליטיקה לצרכי חיזוי.

סאפ רכשה את PLAT ONE, ספק IoT לרמת ארגונים, אשר מפשט תהליך של יצירת, הפעלת וניהול פתרונות IoT מורכבים. החברה שנוסדה בצפון איטליה מביאה מומחיות וטכנולוגיה כדי להאיץ את הזמינות של יכולות IoT מרכזיות בפלטפורמת הענן SAP HANA. לדוגמא, ניהול מחזור חיים מתקדם עבור מכשירי IoT, קישוריות מכשירים רחבה, ויכולות IoT  חזקות בקצה אשר פועלות באופן רציף עם צד אחורי בענן, אבטחה מקצה לקצה מבוססת תפקידים, וכלים להפעלה מהירה עבור אפליקציות IoT.

סאפ רכשה לאחרונה גם את חברת Fedem Technology. חברה נורבגית, המתמחה באנליזה הנדסית מתקדמת ובתוכנה עבור סימולציה של דינמיקה בין ריבוי גופים, וכן בחישוב מחזור חיים של מבנים ומערכות מכניות הנמצאים תחת ההשפעה של עומסים מורכבים. ברכישה זו, סאפ מתכננת לבנות פתרון IoT מקצה לקצה, במסגרתו אוואטר דיגיטלי ייצג באופן רציף נכסים פעילים, על בסיס נתונים המגיעים מחיישנים. אווטר שכזה מבטל את הצורך בבדיקה פיזית  של נכסים באמצעות “בדיקה דיגיטלית”. בנוסף, הפתרון מאפשר לבחון פעולה של כוחות מורכבים, ולזהות גם תוצאות מידיות של אירועים חד פעמיים וגם השפעות ארוכות טווח של  עומסים מחזוריים. בכך מתאפשר לנטר באופן מדויק דרישות של תחזוקה ולבצע תחזית לגבי אורך חיים של נכסים.

SAP IoT Labs: מאפשרים מהפך גלובלי של IoT לרוחב הגלובוס

סאפ מתכננת להקים אתרים ברחבי העולם שיאפשרו לייצר שיתופי פעולה בתחומי תעשייה 4.0 וה- IoT,  עם לקוחות, שותפים וסטרטאפים. מעבדות SAP IoT ישמשו כמגדלור ונקודות גישה מרכזיות עבור מחקר IoT, ולצורך ביצוע הוכחת התכנות. SAP מתכננת להגביר באתרים אלה השקעות בייעוץ ובהעברת ידע, עם ייעוץ ייעודי לאימוץ חדשנות ואוניברסיטאות IoT.

המעבדות נועדו לספק ללקוחות גישה למשאבים של חדשנות שיתופית, כולל מומחי עיצוב וסדנאות עבודה, והדגמות אינטראקטיביות של טכנולוגיה הקשורה ב- IoT, בהן מערכות אוטונומיות (כגון רחפנים ורובוטיקה), אבטחת IoT, לימוד מכונה ודפוס 3D.

בתמונה: ביל מקדרמוט, מנכ”ל SAP העולמית

תגובות סגורות